dimecres, 2 d’octubre del 2013

Un altre curs, el darrer curs

Benvolguts pares i mares,

Tot just comencen un nou curs, el que ha de cloure una etapa per començar-ne una de nova de la millor manera possible. Desitgem que sigui ben profitós per a tots, que acompleixi les millors expectatives. Amb aquesta reunió volem fer-vos arribar moltes coses: informació, normes, calendari... però també implicació, il·lusió i empenta.

Tot seguit us detallem els aspectes de què tractarem:

I. Consideracions prèvies
Característiques generals del curs: ritme intens, final d'una etapa acadèmica i personal, accés a estudis superiors : CFGSUniversitat.
  • Curs molt condicionat pel calendari: prematrícula a les PAU, proves PAU, preinscripcions a CFGS...

II. Estructura del curs i calendari
  • Horari de l'alumne: intensiu; tardes lliures (tarda del dilluns no, fins a enllestir el TR):
    2n BATX A, 2n BATX B
  • El calendari escolar: 2013-2014 (agenda, web escola)
  • Principals esdeveniments acadèmics: matèries pendents, lliurament TR, exposicions orals TR, exàmens avaluació, viatge d'estudis a Itàlia, avaluació final ordinària, festa comiat, preparació PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU, proves extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
  • La importància d'obtenir el títol de batxiller en avaluació ordinària: les PAU al juny o al setembre.
  • Recordar que les circulars i comunicats arribaran per via telemática i que s'acostumen a enviar els dijous.

III. El dia a dia dels nostres alumnes

Què, com i quan els avaluem?
  • Programa oficial fixat per l'administració (condiciona les PAU).
  • Criteris d'avaluació per matèries, normes de presentació.
  • La valoració del dia a dia i la setmana d'exàmens.
  • Elements positius: participació en premis i concursos.
  • Elements negatius: absentisme injustificat, presentació defectuosa (formal i ortogràfica).
Pel que fa a l'estudi
  • On, com, quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
  • Estudiar és un deure
  • Importància del treball constant i planificat. Tardes lliures.
  • Reforç: per què i quan?
  • Portals orientatius. Un exemple: Aprender a estudiar.
Quant a les activitats extraescolars
  • Compatibilitat amb els estudis i prioritats.
  • Estudi de llengües estrangeres. FCE
I en darrer lloc, el temps lliure
  • Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?
  • Hores de dormir, rutines diàries i setmanals, àpats ...

IV. L'acció tutorial
  • Tutoria de grup amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes, DIMECRES 13.30-14.30h.
  • Tutoria individualitzada: en qualsevol moment de l'horari lectiu.
  • Tutoria amb els pares:
    • Lurdes Pujadas: DILLUNS 15.15-16.15
    • Mario Carrascal: DIJOUS 15.15-16.15
  • Principals incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards; la manca de comunicació...
  • Autoritzacions paternes per a sortides i canvis d'horari puntuals.

V. L'orientació professional i acadèmica
  • Des de la coordinació de batxillerat: el coordinador programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS) i també prepararà les visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats catalanes.
  • Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família. Cal, però, que l'alumne sigui protagonista i prengui la iniciativa.
  • A través dels plafons d'aules i passadissos i també a través del blog es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat...
  • Xerrades formatives: en funció dels interessos i de l'oferta (per exemple, xerrades de la Guàrdia Urbana, Institud Guttmann...).
VI. Les sortides i les festes d'escola
  • Sortides i activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que cursen els alumnes: literatura, història de l'art, llatí, química, biologia...
  • Viatge d'estudis a Itàlia.
  • Festa de comiat

VII. Consideracions finals

Convé encarar el futur amb optimisme i realisme, perquè conèixer les pròpies capacitats i creure en elles ens ajuda a perseverar en l'esforç i perquè a hores d'ara, una bona part del camí ja s'ha fet. Queda un últim tram, vertiginós i de vegades angoixant per la transcendència del que està en joc. Cal arribar al final en les millors condicions entenent que en la lluita el màxim responsable és cada alumne, però sabent que al seu esforç cal sumar la feina dels professors, la col·laboració dels companys i el criteri i abnegació constant dels pares. Entre tots mirarem d'acabar aquesta travessia per tal de poder començar una altra.

Bona nit i bon curs !!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada