dilluns, 17 de setembre de 2012

REUNIÓ DE PARES, 2n de Batxillerat, curs 2012/13

Benvolguts pares i mares,

Ja hem començat un nou curs i amb aquesta reunió també volem encetar la nostra tasca com a tutors dels vostres fills i filles. Desitgem que aquest nou curs sigui, en tots els nivells, ben profitós. La nostra preocupació va més enllà de les qualificacions acadèmiques perquè estem convençuts que no hi ha bons resultats si no hi ha, també, una sòlida formació i creixement personals.

A continuació, us detallem els aspectes de què tractarem:

I. Consideracions prèvies
  • Característiques generals del curs: ritme intens, final d'una etapa acadèmica i personal, accés a estudis superiors : CFGSUniversitat.
  • Curs molt condicionat pel calendari: prematrícula a les PAU, proves PAU, preinscripcions a CFGS...

II. Estructura del curs i calendari
  • 2n BXT A  i  2n BTX B: horari de l'alumne (dues tardes lliures, tres en enllestir el TR)
  • El calendari escolar 2012-2013 (agenda, web escola)
  • Principals esdeveniments acadèmics: matèries pendents, lliurament TR, exposicions orals TR, exàmens avaluació, viatge d'estudis a Itàlia, avaluació final ordinària, festa comiat, preparació PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU, proves extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
  • La importància d'obtenir el títol de batxiller en avaluació ordinària: les PAU al juny o al setembre.

III. El dia a dia dels nostres alumnes

Què, com i quan els avaluem?
  • Programa oficial fixat per l'administració (condiciona les PAU)
  • Criteris d'avaluació per matèries (ELEVEN), normes de presentació (ELEVEN)
  • La valoració del dia a dia i la setmana d'examens
Pel que fa a l'estudi
  • On, com, quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
  • Fer els deures = estudiar ??
  • L'estudi diari: realitat o ficció? Tres tardes lliures.
  • Reforç: per què i quan?
  • Portals orientatius. Un exemple: Aprender a estudiar.
Quant a les activitats extraescolars,
  • Quantes? Quines? Quan?
  • Estudi de llengües estrangeres. 
I en darrer lloc, el temps lliure,
  • Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?
  • Hores de dormir, àpats ...

IV. L'acció tutorial
  • Tutoria amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes DIMECRES 12.30-13.30h.
  • Tutoria amb els pares:
    • Rosa Maria Martínez: DIVENDRES 16.15-17.15
    • Mario Carrascal: DIVENDRES 9.15-10.15
  • Principals incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards; la manca de comunicació...
  • Autoritzacions paternes per a sortides i canvis d'horari puntuals 

V. L'orientació professional i acadèmica
  • Des de la coordinació de batxillerat: el coordinador programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS) i també prepararà les visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats catalanes.
  • Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família.
  • A través dels plafons d'aules i passadissos i també a través del blog es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat...
  • Xerrades formatives: en funció dels interessos i de l'oferta (per exemple, xerrades de la Guàrdia Urbana).
VI. Les sortides i les festes d'escola
  • Sortides i activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que cursen els alumnes: literatura, història de l'art, llatí, química, biologia...
  • Viatge d'estudis a Itàlia.
  • Festa de comiat

VII. Consideracions finals

Volem mirar al futur amb un optimisme argumentat i no gratuït, perquè creure en les pròpies capacitats ens ajuda a esforçar-nos i perquè a hores d'ara, una bona part del camí ja s'ha fet. Queda un últim tram, vertiginós i de vegades angoixant per la transcendència del que està en joc. Cal arribar al final en les millors condicions entenent que en la lluita el màxim responsable és cada alumne, però sabent que al seu esforç cal sumar la feina dels professors, la col·laboració dels companys i la sacrificada i constant abnegació dels pares. Entre tots mirarem d'aixecar aquest castell.

Bona nit i bon curs !!!

Cap comentari:

Publica un comentari