dimarts, 19 de març del 2013

PRIMERS DIES A ITÀLIA

Aquí estem! Després d'estar cinc dies, per fi hem pogut donar senyals de vida.

Divendres 15, vam sortir de Barcelona molt il·lusionats i carregats amb coixins i mantes per poder dormir alguna que altra hora a l'autocar. Malauradament, estàvem massa exaltats i va resultar impossible descansar més de dues hores seguides. A les sis i mitja de la matinada del dissabte ja vam poder trepitjar terres italianes. Ja ben "desperts" per l'emocio i la fredor del mati vam poder contemplar la bellesa de  Pisa i de la seva Piazza dei Miracoli: el duomo, la torre inclinada i el seu baptisteri en l'inerior del qual ens va sorprendre la reverberació del so.

A mig matí, vam anar cap a l'emmurallada Lucca a dinar i a gaudir d’ aquesta acollidora ciutat que manté viva la petjada dels antics romans a la Piazza de l'Amfiteatro. Havent dinat, alguns de nosaltres vam poder llogar bicicletes i tàndems per recórrer els seus petits carrerons.

A la tarda, vam arribar a Florència i ens instal·larem a l’hotel. Ràpidament vam anar seguint el curs de les aigues del riu que recorre la ciutat, l' Arno. Quan arribarem al cor de la ciutat medicea, si bé la nit amagava els colors i les escenes representades per les escultures de la  Loggia de la Piazza della Signoria, no podia ocultar la grandesa resplendent de Santa Maria del Fiore. Anem al restaurant a sopar. Passegem una mica mès i a dormir.

El diumenge,  dia 17, va ser un dia de visites culturals. Tots junts vam visitar la galeria de l’Acadèmia i vam contemplar el  David desafiant de Michelangelo. Després uns van optar per visitar el Duomo, altres el Campanile o bé San Lorenzo. A la tarda, en diferents torns, vam visitar l’espectacular galeria dels Ufizzi amb pintures destacades de Rafael, Boticcelli i Caravaccio, entre d’altres. Després d’aquest gran bany d’art i cultura va arribar un altre bany de matèria ben diferent: l'aigua freda de la pluja.

El mal temps va continuar acompanyant-nos el matí del dia 18 a San Gimignano. El vent  capgirava els nostres paraigües. Això, però no va treure el gran encant que tenia aquest poblet de la Toscana. Ben remullats i  ben ventilats vam dirgir-nos a Siena,  ciutat coneguda arreu del mon per la festa del Palio. Un cop situats anem a dinar. Alguns decidim dinar una pizza a la Piazza del campo, altres prefereixen perdre's pels carrers de la ciutat. A la tarda, visita obligada al Duomo i una vegada més queiem rendits per la bellesa del gòtic italià.

Aquest matí ben d’hora, ben d’hora, massa i tot, hem abandonat definitivament Florència i a la seva Piazza della Signoria i ens hem dirigit a Pàdua, una ciutat molt  activa i vital, i molt orgullosa del seu santo. Primer visitem la basilica de Sant Antoni i després passegem  pels seus carrers que estan plens d'estudiants que entren i surten de la seva universitat.  Alguns d'aquests cel.lebraven la seva graduacio. A la tarda ens dirigim a la capella Scrovegni amb les seves parets i volta de cano decorades pels frescos de  Giotto Bondone. A la tarda finalment, hem iniciat la ruta cap a Venècia, des d’on ara us escrivim.
Demà, Venècia ens espera! Us seguirem informant.

Jennifer Benito i Marina Muñoz, Lido.

P.D.: Us escrivim des d'un ordinador amb un teclat preparat per escriure italià i ens falten accents i dièresis i punts volats. Per tant, no penseu malament si hi ha faltes!!!!