dijous, 28 de setembre del 2017

Reunió de tutors i pares 2n BTX 2017-18

Benvolguts pares i mares,

Comencem un nou curs, l'últim de l'etapa dels vostres fills i filles a Manyanet Sant Andreu i desitgem que sigui molt profitós per a tots i que acompleixi les seves expectatives. Amb aquesta reunió volem fer-vos arribar informació, normes, calendari... però també implicació, il·lusió i empenta.



Tot seguit us detallem els punts de què tractarem:


I. Consideracions prèvies
Característiques generals del curs: ritme intens, final d'una etapa acadèmica i personal que suposa prendre decisions importants: què estudiarCFGSUniversitat...
  • Curs molt condicionat pel calendari: prematrícula a les PAU, proves PAU, preinscripcions a CFGS...
  • Sense setembre

II. Estructura del curs i calendari
  • Dividit en dos quadrimestres: amb dos butlletins de notes per quadrimestre (un a mig quadrimestre i un altre al final).
  • Calendari d'examens parcials i finals: establert i conegut pels alumnes.
  • Horari de l'alumne: intensiu; tardes lliures (tarda del dilluns no, fins a enllestir el TR).
  • El calendari escolar: 2017-2018 (agendaweb escola)
  • Principals esdeveniments acadèmics: parcials i quadrimestrals, viatge d'estudis a Itàlia, matèries pendents, lliurament del TR, exposicions orals del TR, avaluació final ordinària, festa comiat, preparació de les proves PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU, proves extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
  • La importància d'obtenir el títol de batxiller en avaluació ordinària: les PAU al juny o al setembre.
  • Recordar que les circulars i comunicats arribaran per via telemàtica i que s'acostumen a enviar els dijous.

III. El dia a dia dels nostres alumnes

Què, com i quan els avaluem?
  • Programa oficial fixat per l'administració (condiciona les PAU).
  • Criteris d'avaluació per matèries, normes de presentació.
  • La valoració del dia a dia i la setmana d'exàmens.
  • Elements positius: participació en premis i concursos.
  • Elements negatius: absentisme injustificat, presentació defectuosa (formal i ortogràfica).
Seguiment del curs i rutines de funcionament
  • Diari d'aprenentatge: eina de reflexió del seu propi procés formatiu.
  • Ús de l'agenda: compartit entre alumne, família i col·legi.
  • Ús i abús dels mòbils.
Quant a les activitats extraescolars
  • Compatibilitat amb els estudis i prioritats.
  • Oferta de voluntariat a l'escola (acompanyant a convivències ... )
  • Estudi de llengües estrangeres. FCE, CAE ... 
I en darrer lloc, el temps lliure
  • Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?
  • Hores de dormir, rutines diàries i setmanals, àpats ...

IV. L'acció tutorial

  • Tutoria de grup amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes, DIMECRES 13.30-14.30h.
  • Tutoria individualitzada: en qualsevol moment de l'horari lectiu.
  • Tutoria amb els pares:
    • Lurdes Pujadas: DIVENDRES 15.15-16.10
    • Mario Carrascal: DIMECRES 15.15-16.10
  • Principals incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards; la manca de comunicació... trucades des de l’escola
  • Autoritzacions paternes per a sortides i canvis d'horari puntuals.

V. L'orientació professional i acadèmica

  • Des de la coordinació de batxillerat: la coordinadora programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS) i també prepararà les visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats catalanes, Saló de l'Ensenyament...
  • Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família. Cal, però, que l'alumne sigui protagonista i prengui la iniciativa.
  • A través dels plafons d'aules i passadissos i també a través del bloc es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat...
  • Des de casa, via telemàtica: UNPORTAL, XTEC... 
  • Xerrades formatives: en funció dels interessos i de l'oferta (per exemple, xerrades de la Guàrdia Urbana...).
VI. Les sortides i les festes d'escola
  • Sortides i activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que cursen els alumnes: Literatura, Història de l'art, Llatí, Química, Biologia...
  • Viatge d'estudis a Itàlia.(20-27 octubre)
  • Festa de comiat (divendres, 25 de maig)

VII. Consideracions finals

Convé encarar el futur amb optimisme i realisme, perquè conèixer les pròpies capacitats i creure en elles ens ajuda a perseverar en l'esforç i perquè a hores d'ara, una bona part del camí ja s'ha fet. Queda un últim tram, vertiginós i de vegades angoixant per la transcendència del que està en joc. Cal arribar al final en les millors condicions entenent que en la lluita el màxim responsable és cada alumne, però sabent que al seu esforç cal sumar la feina dels professors, la col·laboració dels companys i el criteri i abnegació constant dels pares. Entre tots mirarem d'acabar aquesta travessia per tal de poder començar una altra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada