I. Consideracions prèvies
Característiques generals del curs: ritme intens, final d'una etapa acadèmica i personal, accés a estudis superiors : CFGS, Universitat.
Curs molt condicionat pel calendari: prematrícula a les PAU, proves PAU, preinscripcions a CFGS...
II. Estructura del curs i calendari
Horari de l'alumne: intensiu; tardes lliures (tarda del dilluns no, fins a enllestir el TR):
Principals esdeveniments acadèmics: matèries pendents (2 octubre, 12 març) lliurament TR (12 novembre), exposicions orals TR (10 i 11 desembre), exàmens avaluació (google calendar) viatge d'estudis a Itàlia (24 octubre-31 octubre), avaluació final ordinària (21 maig), festa comiat (24 maig), preparació PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU (11,12,13 juny?), proves extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
La importància d'obtenir el títol de batxiller en avaluació ordinària: les PAU al juny o al setembre.
Recordar que les circulars i comunicats arribaran per via telemàtica i que s'acostumen a enviar els dijous.
Butlletins: curs estructurat en dos quadrimestres. Es lliuraran butlletins informatius després dels primers parcials de cada quadrimestre i butlletins finals de quadrimestre. Els exàmens parcials es portaran a casa (igual que el curs passat), de manera que es pot fer un seguiment de l´alumne/a.
A final de curs es lliurarà el butlletí final de 2n de batxillerat i l´expedient acadèmic de batxillerat.
III. El dia a dia dels nostres alumnes
Mòbils: sempre sota la responsabilitat de l’alumne (no ens farem càrrec de possibles desperfectes). No es pot fer servir a l’escola si no és amb la supervisió del professor per raons pedagògiques. Recordeu la possibilitat d’utilitzar taquilles.
Puntualitat
Poden venir a les tardes a estudiar/ treballar al col·legi.
Què, com i quan els avaluem?
Programa oficial fixat per l'administració (condiciona les PAU).
Criteris d'avaluació per matèries, normes de presentació.
La valoració del dia a dia i la setmana d'exàmens.
Elements positius: participació en premis i concursos.
Elements negatius: absentisme injustificat, presentació defectuosa (formal i ortogràfica).
Pel que fa a l'estudi
On, com, quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
Estudiar és un deure
Importància del treball constant i planificat. Tardes lliures.
Reforç: per què i quan?
Quant a les activitats extraescolars
Compatibilitat amb els estudis i prioritats.
Oferta de voluntariat a l'escola (acompanyant a convivències ... )
I en darrer lloc, el temps lliure
Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?
Hores de dormir, rutines diàries i setmanals, àpats ...
IV. L'acció tutorial
Tutoria de grup amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes, DIMECRES 13.30-14.30h.
Tutoria individualitzada: en qualsevol moment de l'horari lectiu.
Tutoria amb els pares:
Míriam Norverto: DILLUNS 15.15-16.15h
Penélope Quiveu: DIJOUS 9.15-10.15h
Principals incidències de la gestió tutorial: recordar que les justificacions de les incidències es fa mitjançant Alexia (absentisme i retards....)
Autoritzacions paternes per a sortides i canvis d'horari puntuals.
V. L'orientació professional i acadèmica
Des de la coordinació de batxillerat: ja a 1r de batxillerat s´ha començat a treballar l´ orientació acadèmica (visita universitats, xerrades...), igualment aquest any continuarem amb aquesta tasca tant dins com fora de l´escola (ex alumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS, visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats catalanes...)
Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família. Cal, però, que l'alumne sigui protagonista i prengui la iniciativa.
A través dels plafons d'aules i passadissos i també a través del bloc es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat...
Xerrades formatives: en funció dels interessos i de l'oferta (per exemple, xerrades de la Guàrdia Urbana...).
VI. Les sortides
Sortides puntuals i activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que cursen els alumnes: literatura, història de l'art, llatí, química, biologia...
VII. Consideracions finals
Convé encarar el futur amb optimisme i realisme, perquè conèixer les pròpies capacitats i creure en elles ens ajuda a perseverar en l'esforç i perquè a hores d'ara, una bona part del camí ja s'ha fet. Queda un últim tram, vertiginós i de vegades angoixant per la transcendència del que està en joc. Cal arribar al final en les millors condicions entenent que en la lluita el màxim responsable és cada alumne, però sabent que al seu esforç cal sumar la feina dels professors, la col·laboració dels companys i el criteri i abnegació constant dels pares. Entre tots mirarem d'acabar aquesta travessia per tal de poder començar una altra.
Bona nit i bon curs !!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada