dimecres, 8 de setembre del 2021

REUNIÓ MARES i PARES 1r BATXILLERAT curs 2021-22

 REUNIÓ DE PARES 1 BTX

Batxillerat: nova etapa i nous reptes

REUNIÓ DE PARES . 1r BATX. CURS 2021-2022

 

 

I. Consideracions prèvies

Característiques generals del curs:

  • Estudis post-obligatoris: un cicle de dos anys, matèries comunes, de modalitat i TR

  • Objectiu global: aprovar amb la millor nota: expedient, PAU, notes de tall

  • Objectiu parcial: promocionar a 2n Batx amb la millor preparació

  • Objectiu del curs (aprendre a aprendre i orientació acadèmica

  • Curs estructurat en 3 avaluacions: 1ª-2ª-3ª avaluació + proves extraordinàries (recuperar i millorar)

  • La 1ª avaluació inclou una pre-avaluació

1 AVAL.  11-17 NOV.

2 AVAL. 23 FEB-2 MARÇ

3 AVAL. 12-18 MAIG

REC/MILL. 7-9 JUNY

  • Criteris d’avaluació de cada matèria explicats i per escrit 

Expedient de Batxillerat: 90% mitjana de les matèries de btx1 i btx 2 + 10 % TR



 

 II. El dia a dia dels nostres alumnes

El dret i deure bàsic de l'alumne és formar-se acadèmicament i com a persona.

  • Horari de l'alumne Només matins + dll tarda TR a partir de gener

  • Aprofitar el temps a classe: preguntar, participació, demanar i donar ajuda, col·laborar...

  • Distingir entre deures i estudi

  • Primer estudiar i després fer els deures

  • Aplicar les tècniques d'estudi: resum, lectura comprensiva, diccionaris...

  • No cedir davant de la dificultat: La clau d'un bon rendiment és la constància i la regularitat;

  • Planificar el treball (agenda): horari racional i flexible, activitats extraescolars i estudi, caps de setmana...

  • Estudiar molt abans d'exàmens és senyal de no haver estudiat regularment.

  • L’experiència d'altres anys ha de ser útil: punts dèbils, reforços ...

  • És un bon moment per preparar  l´exàmen oficial d´anglès First Certificate(millor a 1r) Cada cop les carreres universitàries (graus) exigeixen una preparació adequada en altres llengües.

 

 

III. Treball de Recerca

 

  • Què és el TR? treball que dura un any natural 2022

  • A les jornades del Collell introduim el tema als alumnes i comencen a cerca el tema

  • El tema els ha d’agradar ja que han de treballar un any sencer

  • Tres parts: procès (40%) memòria escrita (40%) exposició oral (20%)

  • Importància matèria que més compta a l’hora de fer l’expedient acadèmic.

  • DESEMBRE lliurament de la desidereta amb 2 possibles temes de TR

  • GENER adjudicació del tema i del tutor de TR, comencen les trobades el dll a la tarda

  • Treball continuat a casa

 

IV. L'orientació professional i acadèmica

 

  • Sessions informatives dintre i fora de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS, saló de l’ensenyament).

  • Des de la tutoria: Entrevista personal amb l'alumne i la família. Prèviament es realitzarà una enquesta sobre interessos professionals.

  • A través dels plafons d'aules i passadissos i també a través del bloc es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat.

 

V. Les sortides

 

Si la pandèmia ho permet:  

  • Collell: del 20 al 22 d’octubre

  • 29 d’abril: Besalú

  • 10 juny: Port Aventura

 

VI. Absències i justificacions

 

  • El primer dia, cal dur signades les circulars que heu rebut i certificat vacunació

  • Si els vostres fills / filles estan malalts NO HAN DE VENIR A L’ESCOLA. Tampoc en època d’exàmens!

  • Truqueu al CAP si és el cas i comuniqueu a l’escola el que us diguin.

  • Envieu-nos un correu electrònic per comunicar absències i retards.

  • Si els/les alumnes han de sortir abans d’hora, cal enviar un email al tutor/tutora i a la coordinadora de batxillerat.

  • Després, la justificació es farà a través d’Alexia.


VII. Acció tutorial


  • Tres peces: escola - alumne – família.

  • Seguiment, interès, complicitat, comunicació... Demanar entrevista sense esperar.

  • Problemes històrics poden reaparèixer; detectar a temps facilita la solució. Classes de reforç (disposem de telèfons d’ex-alumnes idonis per a totes les matèries).

  • Control de la quantitat i qualitat de la feina feta a casa. 

  • Control de l'escolaritat: absències, retards, justificacions ... Bon ús de l’AGENDA!!!

  • Finals d’avaluació: setmanes d’exàmens.

  • Horaris tutoria pares
    MIRIAM NORVERTO     

  • DLL. 9.15h.    miriam.norverto@santandreu.manyanet.org
    PENÉLOPE QUIVEU     

  • DJ 12.30h.     penelope.quiveu@santandreu.manyanet.org

 

 

 

 


Bona feina i bon curs!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada