dijous, 26 de setembre de 2019

REUNIÓ PARES INICI CURS 19-20 2n BATX

Benvolguts pares i mares,

Ja hem començat un nou curs, l'últim de l'etapa dels vostres fills i filles al JMJ i desitgem que sigui ben profitós per a tots i que acompleixi les seves millors expectatives. Amb aquesta reunió volem fer-vos avinents les particularitats del 2n de batxillerat, algunes informacions i novetats concretes relatives a la organització i el calendari però, per sobre de tot, demanar-vos un cop més la vostra complicitat, ajuda i acompanyament per fer front a les dificultats que de ben segur sorgiran. Gràcies per la vostra implicació, il·lusió i empenta.



Tot seguit us detallem els punts de què tractarem:


I. Consideracions prèvies
Característiques generals del curs: ritme intens, final d'una etapa acadèmica i personal, accés a estudis superiorsCFGSUniversitat, què estudiar
  • Curs molt condicionat pel calendari: prematrícula a les PAU, proves PAU, preinscripcions a CFGS, matrícula universitària...

II. Estructura del curs i calendari
  • Horari de l'alumne: intensiu; tardes lliures (inclosa la de dilluns, un cop enllestit el TR).
  • Estructura del curs: 2 quadrimestres, amb dos butlletins de notes cadascun.
  • El calendari escolar: 2019-2020 (classroomweb escola, google calendar
  • Principals esdeveniments acadèmics: quadrimestres i parcials, viatge d'estudis a Itàlia, matèries pendents, lliurament TR, exposicions orals TR, avaluació final ordinària, festa comiat, preparació PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU, proves extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
  • La importància d'obtenir el títol de batxiller en avaluació ordinària: les PAU al juny o al setembre.
  • Recordar que les circulars i comunicats arribaran per via telemàtica i que s'acostumen a enviar els dijous.

III. El dia a dia dels nostres alumnes

Què, com i quan els avaluem?
  • Programa oficial fixat per l'administració (condiciona les PAU).
  • Criteris d'avaluació per matèries, normes de presentació.
  • La valoració del dia a dia, proves parcials i la setmana d'examens.
  • Elements positius: participació en premis i concursos.
  • Elements negatius: absentisme injustificat, presentació defectuosa (formal i ortogràfica).
Pel que fa a l'estudi
  • On, com, quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
  • Estudiar és un deure i un dret
  • Importància del treball constant i planificat. Tardes lliures. 
  • Reforç: per què i quan?
Quant a les activitats extraescolars
  • Compatibilitat amb els estudis i les prioritats.
  • Oferta de voluntariat a l'escola (acompanyant a convivències ... )
  • Estudi de llengües estrangeres. FCE, CAE ... 
El temps lliure
  • Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?
  • Rutines diàries i setmanals: hores de son, àpats, esport, lleure, pantalles, xarxes socials...

IV. L'acció tutorial

  • Tutoria de grup amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes, DILLUNS 10.15 - 11.15
  • Tutoria individualitzada: en qualsevol moment de l'horari lectiu.
  • Eines: classroom, agenda, grups base, quadern d'aprenentatge, llibreta "valorant la setmana",  calendar...
  • Tutoria amb els pares:
    • Mario Carrascal: DIMECRES  15.15 - 16.10
    • Lurdes Pujades: DILLUNS  15.15 - 16.10
  • Principals incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards; la manca de comunicació... trucades des de l’escola
  • Autoritzacions paternes per a sortides i canvis d'horari puntuals...

V. L'orientació professional i acadèmica

  • Des de la coordinació de batxillerat: la coordinadora programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS) i també prepararà les visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats catalanes, Saló de l'Ensenyament ... 
  • Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família. Cal, però, que l'alumne sigui protagonista i prengui la iniciativa.
  • A través dels plafons d'aules i passadissos i també telemàticament (correus, bloc, classroom) es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat...
  • Xerrades formatives: en funció dels interessos i de l'oferta (per exemple: Punt d'informació jove Garcilaso, xerrades de la Guàrdia Urbana...).
VI. Les sortides i les festes d'escola
  • Sortides i activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que cursen els alumnes: literatura, història de l'art, llatí, química, biologia...
  • Viatge d'estudis a Itàlia. (25-31 octubre)
  • Festa de comiat (divendres, 22 maig)

VII. Consideracions finals


Convé encarar el futur amb optimisme i realisme, perquè conèixer les pròpies capacitats i creure en elles ens ajuda a perseverar en l'esforç i perquè a hores d'ara, una bona part del camí ja s'ha fet. Queda un últim tram, vertiginós i de vegades angoixant per la transcendència del que està en joc. Cal arribar al final en les millors condicions entenent que en la lluita el màxim responsable és cada alumne, però sabent que al seu esforç cal sumar la feina dels professors, la col·laboració dels companys i el criteri i abnegació constant dels pares. Entre tots mirarem de superar aquest repte per tal de poder enfrontar d'altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada