Benvolguts
pares i mares,
Ja hem començat un nou curs, l'últim de l'etapa dels vostres
fills i filles al JMJ i desitgem que sigui ben profitós per a tots i que
acompleixi les seves millors expectatives. Amb aquesta reunió volem fer-vos avinents les particularitats del 2n de batxillerat, algunes informacions i novetats concretes relatives a la organització i el calendari però, per sobre de tot, demanar-vos un cop més la vostra complicitat, ajuda i acompanyament per fer front a les dificultats que de ben segur sorgiran. Gràcies per la vostra implicació,
il·lusió i empenta.
Tot seguit us detallem els punts de què tractarem:
I. Consideracions prèvies
Característiques generals del curs: ritme intens,
final d'una etapa acadèmica i personal, accés a estudis superiors: CFGS, Universitat, què estudiar
- Curs molt
condicionat pel calendari: prematrícula a les PAU, proves PAU,
preinscripcions a CFGS, matrícula universitària...
II.
Estructura del curs i calendari
- Horari de l'alumne: intensiu; tardes lliures (inclosa la de dilluns, un cop enllestit el TR).
- Estructura del curs: 2 quadrimestres, amb dos butlletins de notes cadascun.
- El
calendari escolar: 2019-2020 (classroom, web escola, google calendar
- Principals esdeveniments acadèmics: quadrimestres
i parcials, viatge d'estudis a Itàlia, matèries pendents, lliurament TR,
exposicions orals TR, avaluació final ordinària, festa comiat,
preparació PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU, proves
extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
- La
importància d'obtenir el títol de batxiller en avaluació ordinària: les
PAU al juny o al setembre.
- Recordar
que les circulars i comunicats arribaran per via telemàtica i que
s'acostumen a enviar els dijous.
III. El dia a dia dels nostres alumnes
Què, com i quan els avaluem?
- Programa oficial
fixat per l'administració (condiciona les PAU).
- Criteris
d'avaluació per matèries, normes de presentació.
- La
valoració del dia a dia, proves parcials i la setmana d'examens.
- Elements
positius: participació en premis i concursos.
- Elements
negatius: absentisme injustificat, presentació defectuosa (formal i
ortogràfica).
Pel
que fa a l'estudi
- On, com,
quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
- Estudiar
és un deure i un dret
- Importància
del treball constant i planificat. Tardes lliures.
- Reforç:
per què i quan?
Quant
a les activitats extraescolars
- Compatibilitat
amb els estudis i les prioritats.
- Oferta de
voluntariat a l'escola (acompanyant a convivències ... )
- Estudi de
llengües estrangeres. FCE, CAE ...
El temps lliure
- Com són
els caps de setmana dels nostres alumnes?
- Rutines diàries i setmanals: hores de
son, àpats, esport, lleure, pantalles, xarxes socials...
IV. L'acció tutorial
- Tutoria de grup amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes, DILLUNS 10.15 - 11.15
- Tutoria
individualitzada: en qualsevol moment de l'horari lectiu.
- Eines: classroom, agenda, grups base, quadern d'aprenentatge, llibreta "valorant la setmana", calendar...
- Tutoria
amb els pares:
- Mario Carrascal: DIMECRES 15.15 - 16.10
- Lurdes Pujades: DILLUNS 15.15 - 16.10
- Principals
incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards; la manca de
comunicació... trucades des de l’escola
- Autoritzacions
paternes per a sortides i canvis d'horari puntuals...
V. L'orientació professional i acadèmica
- Des de la
coordinació de batxillerat: la coordinadora programarà les sessions
informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents
universitats o de centres especialitzats en CFGS) i també prepararà les
visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats
catalanes, Saló de l'Ensenyament ...
- Des de la
tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista
personal amb l'alumne i la família. Cal, però, que l'alumne sigui
protagonista i prengui la iniciativa.
- A través
dels plafons d'aules i passadissos i també telemàticament (correus, bloc, classroom) es facilitarà
tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre,
calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat...
- Xerrades
formatives: en funció dels interessos i de l'oferta (per exemple: Punt d'informació jove Garcilaso, xerrades
de la Guàrdia Urbana...).
VI.
Les sortides i les festes d'escola
- Sortides i
activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que
cursen els alumnes: literatura, història de l'art, llatí, química,
biologia...
- Viatge d'estudis a Itàlia. (25-31 octubre)
- Festa de
comiat (divendres, 22 maig)
VII. Consideracions finals
Convé encarar el futur amb optimisme i realisme,
perquè conèixer les pròpies capacitats i creure en elles ens ajuda a perseverar
en l'esforç i perquè a hores d'ara, una bona part del camí ja s'ha fet. Queda
un últim tram, vertiginós i de vegades angoixant per la transcendència del que
està en joc. Cal arribar al final en les millors condicions entenent que en la
lluita el màxim responsable és cada alumne, però sabent que al seu esforç cal
sumar la feina dels professors, la col·laboració dels companys i el criteri i
abnegació constant dels pares. Entre tots mirarem de superar aquest repte per tal de poder enfrontar d'altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada