REUNIÓ DE
PARES . 1r BATX. CURS 2019-2020
Acabat
l'estiu, ens trobem un any més per començar aquesta nova etapa escolar. Després
de l'ESO, etapa obligatòria per a tots els estudiants, ara comencen el
Batxillerat.
Volem
aprofitar aquesta reunió per a presentar-nos com a tutors dels vostres fills i
filles i presentar-vos també aquesta etapa que comencen, el Batxillerat i
aquest curs en concret, 1r. de Batxillerat.
Aquí teniu
els aspectes que tractarem aquest vespre.
I.
Consideracions prèvies
· Característiques generals del curs.
- Estudis post-obligatoris, dos anys
- Expedient acadèmic: matèries de 1r i 2n btx
més el TdR
- Amb el títol de batxiller...
PAU i graus universitaris,
CFGS, món laboral...
· Consolidació de destreses i
projecció de futur. Inici d'una etapa de creixement acadèmic i personal. Estudi regular, planificació,
demanar ajuda, col·laborar amb els companys i professorat, saber treballar en
grup, acumular informació per decidir futur acadèmic, vetllar per una bona
convivència...
II. El
dia a dia dels nostres alumnes
Pel que fa a
l'estudi,
·
On, com, quan i amb qui estudien els
nostres alumnes?
·
Quant de temps han de dedicar a
l’estudi?
·
L'estudi diari: realitat o ficció?
·
Horari intensiu: 8.15-14.30 Tardes
lliures (excepte dilluns: TR).
·
Reforç: Per què? Quan?
Quant a les
activitats extraescolars,
·
Quantes? Quines? Quan?
·
Estudi de llengües estrangeres.
·
Convocatòries de First Certificate. CAE, Proficiency a
través de les Escoles Cristianes i Merit School. Intercavi EUA. Batxillerat
Dual.
I en darrer
lloc, el temps lliure,
·
Amb qui el comparteixen, què fan, on
van?
·
Com són els caps de setmana dels nostres
alumnes?
III. Horari de l'alumne, estructura i calendari del curs
·
Horari de l'alumne
·
Distribució en tres avaluacions, més
setmana de recuperacions/millora de nota:
·
1 AVAL. 14-20 NOV.
·
2 AVAL. 19-26 FEB
·
3 AVAL. 14-20 MAIG
·
REC/MILL. 3-9 JUNY
IV. L'acció
tutorial
·
Tutoria amb els alumnes: 1 hora lectiva a
la setmana amb els alumnes (dll 10:15 a 11:15) combinada amb Religió (un
dilluns al mes, aproximadament)
·
Tutoria amb els pares: entrevista i
butlletins de qualificacions. Comunicacions per mail o agenda.
·
Dinàmiques de cohesió de grup, formació
de grups base...
·
Treball de recerca
·
Principals incidències de la gestió
tutorial: absentisme i retards no justificats degudament, la manca de
comunicació, ús indegut de les noves tecnologies, desatenció al RRI de
l’escola.....
·
Ús de l’AGENDA ESCOLAR
·
Quadern d´aprenentatge
·
ALEXIA: absències, butlletins de notes,
comunicats (dijous)...
·
Exàmens parcials es retornen a l´alumne.
Temes tutoria: igualtat de gèneres, ús dispositiu mòbils, seguiment alumnat.
FEAC: 1a sessió 24 octubre a les 20h (secundària-batxillerat)
Temes tutoria: igualtat de gèneres, ús dispositiu mòbils, seguiment alumnat.
FEAC: 1a sessió 24 octubre a les 20h (secundària-batxillerat)
V. Treball
per projectes
Dinàmiques de
treball en equip i treball per projectes en algunes matèries.
VI. Treball
de Recerca
·
A les Jornades Challenges de El Collell,
introducció del TdR als alumnes.
·
Importància de triar un tema que els
sigui interessant, realitzable i en tinguin informació.
·
Tres parts principals: procés (40%),
memòria escrita (30%) i exposició oral (30%) .
·
10% de la nota final del batxillerat.
·
desembre, lliurament de la desiderata amb
dues propostes de TdR.
·
gener: comunicació de l'assignació de
tema, del tutor/tutora del TdR i primera trobada de treball.
·
Treball
continuat a casa. Jornades de treball de recerca del 10 de juny al 19 de juny.
VII. L'orientació
professional i acadèmica
·
Des de la coordinació de batxillerat: el
coordinador programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes,
representants de diferents universitats o de centres
especialitzats en CFGS).
·
Des de la tutoria: el tutor abordarà
aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família.
·
A través dels plafons d'aules i
passadissos i també a través del bloc es facilitarà tota la informació que
arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs
de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents
carreres, ponderacions de les matèries de modalitat.
·
Sessions informatives a les diferents
universitats (UB, UPF, UAB...) i al Saló de l´Ensenyament.
VIII. Les
sortides i les festes d'escola
·
Excursions: 29 d´abril Empúries
·
Jocs Florals
·
Port Aventura: 11 juny
IX. Consideracions finals
Mirem tots
plegats el futur amb optimisme. Mirem sense por perquè l'esforç
i el treball continuat i rigorós ens fan millors cada
dia. Estiguem, doncs, atents i procurem que el demà estigui envejós
del dia d'avui.
MÍRIAM NORVERTO DV. 15.15h. miriam.norverto@santandreu.manyanet.org
PENÉLOPE QUIVEU DMC 10.15h. penelope.quiveu@santandreu.manyanet.org
MÍRIAM NORVERTO DV. 15.15h. miriam.norverto@santandreu.manyanet.org
PENÉLOPE QUIVEU DMC 10.15h. penelope.quiveu@santandreu.manyanet.org
Bona feina i bon curs!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada