dijous, 26 de setembre del 2019

Reunió pares 1r batxillerat 2019-20


REUNIÓ DE PARES . 1r BATX. CURS 2019-2020

Acabat l'estiu, ens trobem un any més per començar aquesta nova etapa escolar. Després de l'ESO, etapa obligatòria per a tots els estudiants, ara comencen el Batxillerat.
Volem aprofitar aquesta reunió per a presentar-nos com a tutors dels vostres fills i filles i presentar-vos també aquesta etapa que comencen, el Batxillerat i aquest curs en concret, 1r. de Batxillerat.

Aquí teniu els aspectes que tractarem aquest vespre.

I. Consideracions prèvies
·    Característiques generals del curs.
  • Estudis post-obligatoris, dos anys
  • Expedient acadèmic: matèries de 1r i 2n btx més el TdR
  • Amb el títol de batxiller...
              PAU i graus universitaris, CFGS, món laboral...

·     Consolidació de destreses i projecció de futur. Inici d'una etapa de creixement acadèmic i personal. Estudi regular, planificació, demanar ajuda, col·laborar amb els companys i professorat, saber treballar en grup, acumular informació per decidir futur acadèmic, vetllar per una bona convivència...

 II. El dia a dia dels nostres alumnes
Pel que fa a l'estudi,
·                     On, com, quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
·                     Quant de temps han de dedicar a l’estudi?
·                     L'estudi diari: realitat o ficció?
·                     Horari intensiu: 8.15-14.30  Tardes lliures (excepte dilluns: TR).
·                     Reforç: Per què? Quan?
Quant a les activitats extraescolars,
·                     Quantes? Quines? Quan?
·                     Estudi de llengües estrangeres.
·                                             Convocatòries de First Certificate. CAE, Proficiency  a través de les Escoles Cristianes i Merit School. Intercavi EUA. Batxillerat Dual.
I en darrer lloc, el temps lliure,
·                     Amb qui el comparteixen, què fan, on van?
·                     Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?


III. Horari de l'alumne, estructura  i calendari del curs

·                     Horari de l'alumne
·                     L'agenda escolar 2019-2020 
·                     Google calendar
·                     Distribució en tres avaluacions, més setmana  de recuperacions/millora de nota:
·                     1 AVAL.  14-20 NOV.
·                     2 AVAL. 19-26 FEB
·                     3 AVAL. 14-20 MAIG
·                     REC/MILL. 3-9 JUNY



IV. L'acció tutorial
·                     Tutoria amb els alumnes: 1 hora lectiva a la setmana amb els alumnes (dll 10:15 a 11:15) combinada amb Religió (un dilluns al mes, aproximadament)
·                     Tutoria amb els pares: entrevista i butlletins de qualificacions. Comunicacions per mail o agenda.
·                     Jornades Challenges a El Collell (23 a 25 d'octubre)
·                                             Dinàmiques de cohesió de grup, formació de grups base...
·                                             Treball de recerca
·                     Principals incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards no justificats degudament, la manca de comunicació, ús indegut de les noves tecnologies, desatenció al RRI de l’escola.....
·                     Ús de l’AGENDA ESCOLAR
·                     Quadern d´aprenentatge
·                     ALEXIA: absències, butlletins de notes, comunicats (dijous)...
·                     BATX A TOTES. El nostre bloc de batxillerat
·                     Exàmens parcials es retornen a l´alumne.

Temes tutoria: igualtat de gèneres, ús dispositiu mòbils, seguiment alumnat.
FEAC: 1a sessió 24 octubre a les 20h (secundària-batxillerat)

V. Treball per projectes
 Dinàmiques de treball en equip i treball per projectes en algunes matèries.

VI. Treball de Recerca

·                     A les Jornades Challenges de El Collell, introducció del TdR als alumnes.
·                     Importància de triar un tema que els sigui interessant, realitzable i en tinguin informació.
·                     Tres parts principals: procés (40%), memòria escrita (30%) i exposició oral (30%) .
·                     10% de la nota final del batxillerat.
·                     desembre, lliurament de la desiderata amb dues propostes de TdR.
·                     gener: comunicació de l'assignació de tema, del tutor/tutora del TdR i primera trobada de treball.
·                     Treball continuat a casa. Jornades de treball de recerca del 10 de juny  al 19 de juny.


VII. L'orientació professional i acadèmica
·                     Des de la coordinació de batxillerat: el coordinador programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en CFGS).
·                     Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família.
·                     A través dels plafons d'aules i passadissos i també a través del bloc es facilitarà tota la informació que arribi al centre: activitats fora del centre, calendari de conferències, webs de l'administració, notes de tall orientatives de les diferents carreres, ponderacions de les matèries de modalitat.
·                     Sessions informatives a les diferents universitats (UB, UPF, UAB...) i al Saló de l´Ensenyament.


VIII. Les sortides i les festes d'escola
·                     Excursions: 29 d´abril Empúries
·                     Jocs Florals
·                     Port Aventura: 11 juny

IX. Consideracions finals

Mirem tots plegats el futur amb optimisme. Mirem sense por perquè l'esforç i el treball continuat i rigorós ens fan millors cada dia. Estiguem, doncs, atents i procurem que el demà estigui envejós del dia d'avui.
MÍRIAM NORVERTO     DV. 15.15
h.    miriam.norverto@santandreu.manyanet.org
PENÉLOPE QUIVEU     DMC 10.15h.    
penelope.quiveu@santandreu.manyanet.org



Bona feina i bon curs!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada