El curs ja ha començat i amb aquesta reunió també volem encetar la nostra tasca com a tutors dels vostres fills i filles. Volem que aquest nou curs sigui, en tots els nivells, ben profitós. La nostra preocupació va més enllà de les qualificacions acadèmiques perquè estem convençuts que no hi ha bons resultats, si no hi ha, també, una sòlida formació i creixement personals. A continuació, us detallem els aspectes de què tractarem:
- Característiques generals del curs: ritme intens, final d'una etapa acadèmica i personal, accés a estudis superiors (FP, Universitat).
- Trets psicològics i caracteriològics dels nostres alumnes de 2n de Batx.
- Horari de l'alumne: 2n BTX A i 2n BTX B
- El calendari escolar 2010-2011
- Principals esdeveniments acadèmics (dates i dades): matèries pendents, lliurament TR, exposicions orals TR, exàmens avaluació, viatge d'estudis a Itàlia, avaluació final ordinària, festa comiat, preparació PAU, preparació proves extraordinàries, exàmens PAU, proves extraordinàries, avaluació extraordinària, exàmens PAU setembre.
- 3ª avaluació i proves PAU al juny.
Pel que fa a l'estudi,
- On, com, quan i amb qui estudien els nostres alumnes?
- L'estudi diari: realitat o ficció? Tres tardes lliures.
- Reforç: per què? quan?
- Quantes? Quines? Quan?
- Estudi de llengües estrangeres. Convocatòries de First Certificate.
I en darrer lloc, el temps lliure
- Com són els caps de setmana dels nostres alumnes?
- Tutoria amb els alumnes: 1 hora lectiva amb els alumnes.
- Tutoria amb els pares: entrevista i butlletins de qualificacions.
- Principals incidències de la gestió tutorial: absentisme i retards; la manca de comunicació...
V. L'orientació professional i acadèmica
- Des de la coordinació de batxillerat: el coordinador programarà les sessions informatives dintre de l'escola (exalumnes, representants de diferents universitats o de centres especialitzats en FP) i també prepararà les visites a les jornades de portes obertes de les diferents universitats catalanes.
- Des de la tutoria: el tutor abordarà aquesta qüestió a través de l'entrevista personal amb l'alumne i la família.
VI. Les sortides i les festes d'escola
- Sortides i activitats relacionades amb els continguts i temaris de les matèries que cursen els alumnes: literatura, història de l'art, llatí, química, biologia...
- Viatge d'estudis a Itàlia.
- Festa de comiat
VII. Consideracions finals
Nosaltres mirem el futur amb optimisme. En efecte, ho podem fer perquè creiem en l'esforç i el treball constant del dia a dia. El camí es fa així. Contràriament, sense esforç ni treball el futur esdevé obscur i insegur. Els nostres alumnes ho saben i així ens ho han ensenyat, perquè nosaltres també n'aprenem d'ells cada dia.
Bona nit i bon curs !!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada